Lugnet i bergen.

För några veckor sedan startade Sara en mindfullnessuppmaning. En bra uppmaning som jag gillade och som jag tolkat på lite olika vis. Idag blev det helt oplanerad mindfullness.

En stund som hamnade rakt in på topplistan av favoritögonblick där jag mår otroligt bra. Tillfällen när hjärtat är full av värme och hjärnan får möjlighet till maximal avkoppling. Dagens första åk i pisten tog mig med storm. En vit, bred manchesterpist omgiven av höga bergstoppar. Solen värmde och ja, det var helt underbart.

Halvvägs nedför backen stannade jag till, tog in allt det vackra och insåg att jag kopplat bort alla andra människor. I min värld fanns bara jag och berget. Det är svårt att förklara men mina första åk imorse var meditativa på ett sätt som jag aldrig tidigare har upplevt. Helt magiskt!

Det är något speciellt med bergen och fjällen. Naturens ständiga närvaro gör mig till en mer närvarande person!

2 tankar om “Lugnet i bergen.

Lämna en kommentar