Mot nya äventyr! 

Tidigt i höstas bestämde KattaSara och jag att vi vill åka tillsammans till Lofoten. Ett äventyr som jag länge drömt om och funderat kring. Jag blev därför otroligt glad när mina äventyrsvänner Katta och Sara var lika pepp på idén som jag var. 

Bilden ovan är från min resa till Tromsö. Jag kan tänka mig att Lofoten är lika magiskt vackert! 

Strax efter nyår tog vi tag i våra planer på försommarens härligast äventyr, det i Lofoten. Vi började att leta boende och bestämde när vi skulle åka. Det är inte helt enkelt att synka tre yrkeskvinnors kalendrar men efter ett tag landade vi i att vi skulle åka runt den 6:e juni för att få en extra helgdag. Boendet var desto svårare, så många vackra ställen att välja mellan och hur skulle vi veta var vi ville stanna?!

Det var då som Katta kom med den briljanta idén att vi skulle bo i en husbil. På så sätt skulle vi kunna vara mer flexibla och stanna där vi kände för. Sara och jag var inte svårövertalade till Kattas förslag och vips hade äventyret fått en ny dimension. Vi och en husbil!

Katta hörde av sig till några husbilsuthyrningar och på ett litet kick hade Katta ordnat ett samarbete med ett företag. Under vår äventyrsvecka i Lofoten kommer vi köra och bo i en husbil från företaget Touringcars. Det kommer bli så spännande att få uppleva ett nytt sorts äventyr, dels Lofoten som jag aldrig besökt och dels att göra det med husbil. Jag är uppväxt med husvagnssemester men husbil har jag aldrig bott i och det kommer vara helt annorlunda. 

Katta var förbi Touringcars och skickade bilder på husbilen. Så här ser den ut:

Jag är grymt laddad för vår resa och på onsdag rullar vi norrut mot Lofoten. Det kommer vara en fantastisk upplevelse och jag ser fram emot att få dela den med två härliga livsnjutare! 

Dela gärna med dig av dina egna tips från Lofoten, antingen i kommentarerna eller i ett eget inlägg! 

2 thoughts on “Mot nya äventyr! 

Kommentera

