Det blev en dag på stranden.

Det bästa med den här helgen var att jag hade, inte bara en, utan två helt oplanerade dagar. Ibland kan det kännas stressigt att inte ha några bestämda planer men den här helgen var det just det som jag behövde. Och om jag ska vara helt ärligt, det var jäkligt skönt att ta dagen som den kom.

En söndag som bjöd på strålande sol och fina möjligheter till sommarupplevelser. Tidigt i morse bestämde jag mig för att stanna i Östersund även idag och köra en repris på gårdagens lyckade solskensdag. Det enda som jag var missnöjd med igår var att jag av någon outgrundlig anledning tog bilden till stranden. Idag ändrade jag på det och valde cykeln för dagens utflykt. Efter en längre cykeltur på olika cykelvägarna så hittade jag till sist en strand på Frösön som kändes bra. Eller ja, strand å strand, det var en blandning mellan stenar och gräs men det funkade det också. Det var närheten till vattnet och hyfsat avskilt som lockade mer än själva stranden.

Förutom att sola, njuta av lugnet och läsa en bok så lyssnade jag även på en av P1 sommarpratare. Jag valde att lyssna på Johan Olssons sommarprat eftersom jag blivit rekommenderad att lyssna på honom. En bra rekommendation och Johans sommarprata väckte en hel massa tankar. Jag gillar verkligen när tankar väcks, det är så jag utvecklas och även ger mig själv en chans att reflektera på det viktiga i livet.

Flera gånger under Johans sommarprat blev jag rörd och kände tårar bakom mina slutna ögon. Det är inte ofta som jag blir så berörd av sommarpratarna men idag var det något som greppade tag i mina känslor och påverkade mig mer än vanligt. En känsla svår att förklara, en kombination av lugn och bekräftelse. Jag tycker att det är så viktigt att veta vad som är betydelsefullt i livet och Johans resa är verkligen ett bevis på det. Det fanns även några bitar om mental träning som jag hoppas på att kunna plocka med mig framöver och förhoppningsvis lyckas jag få till ett inlägg om det framöver.

Söndagskvällen har infunnit sig och jag kan nöjt konstatera att det här är en klart bra helg. Jag känner mig mentalt och fysiskt utvilad. Lugnet är totalt och ja, jag är redo för en ny vecka med nya upplevelser och utmaningar. Hur har din helg varit?

2 thoughts on “Det blev en dag på stranden.

Kommentera

