Lördagsgodis på en torsdagseftermiddag!

Som jag skrivit för tidigare är en av mina Jämtlands pärlor Tinas praliner i Alsen. Tina har nu öppnat för säsongen så jag och Å passade på att åka dit igår efter jag slutat jobba. Alsen är en otroligt vacker bygd och där Tina har sin chokladbutik är inget undantag. Utsikt över fjällen även om det igår såg lite trist ut då all snö smält bort på ängarna.

image

Jag blir alltid superglad när vi besöker Tina. Dels för att hon är trevlig och serviceinriktad utan att det blir för mycket och dels för att det finns god choklad att mumsa på. Vi njöt av en mugg varm choklad innan jag plockade ihop en fin påse med praliner. Den här gången blev det några nya sorter såsom lingonchile och salmiak. Jag får finbesök nästa helg så då ville jag ladda upp med lite godsaker tills dess 🙂

image

Ha en härlig fredag och ladda för en bra helg utomhus!

Kommentera

