September innehåller inte…

…bara härliga höstäventyr utan även min födelsedag som var för några söndagar sedan. Den passade jag på att fira i Storhogna tillsammans med gänget. Förutom kvalitativa dagar i en fin fjällvärld fick jag även fantastiskt fina presenter som jag verkligen uppskattade.

image

Minstingen i gänget hade tagit fasta på att jag uppskattar att få och ge upplevelser som presenter. Så minstingen hade ritat vilken utflykt som jag skulle få och det blir till Nulltjärn. Hela gänget och jag (Kina) finns inritade på teckningen och våra namn är utskriva. Så gör även viktiga detaljer för en lyckad utflykt. Det finns eld, korv och O’boy som man blandar med vatten.

Ju mer jag tittade på bilden ju gladare blev jag och framför allt fascinerad av minstingens sinne för minne och detaljer. För någon månad sedan tog jag med minstingen och delar av gänget på tältövernattning vid Nulltjärn. Bland annat fixade vi eld och drack O’boy som blandades med vatten. Dessa saker var utmärkta på min födelsedagsteckning och jag tolkar det som att just dom detaljerna var extra viktiga för ännu en lyckad utflykt. Många gånger ser och uppskattar barnen helt andra saker än oss vuxna. Barn är coola.

Tänk vad en teckning kan betyda mycket. Just den här teckningen känns extra viktig. Dels för att minstingen verkar ha uppskattat vår första gemensamma tälttur och dels för att minstingen lagt ned både tid och tanke på att rita en teckning på en present som minstingen förstod att jag skulle tycka om. Det är verkligen tanken som räknas!

Nu ser jag fram emot en utflykt till Nulltjärn med gänget. Jag fick även några andra fina presenter som jag skriver om en annan dag.

image

Vy från leden vid Storhogna. Höstens färger är så otroligt vackra. Här firade jag årets födelsedag. Det blir spännande att se vart nästa födelsedag firas 🙂

Kommentera

