Med risk för…

…att låta bortskämd så ogillar jag verkligen tågstationer,framför allt på kvällstid. Allt som oftast samlas det rätt skumma typer på stationerna och det är inte så himla skoj att då resa som ensam tjej. Som tur är det inte allt för lång tid tills dess att mitt nästa tåg dyker upp.
Tills dess tjuvlyssnar jag lite på två äldre damer som också ska upp till Abisko. Jag kan inte låta bli att tycka att det är aningen coolt och inspirerande att dom
också ska ut på skidäventyr. En av dom klev på i Östersund och den andra i Torpshamnar. Uppskattningsvis är dom runt 65-70 år gamla och rackarns pigga. Det verkar som deras resa är årligen återkommande. Häftigt!! Vad tror ni om det, mina vänner? En årlig fjällresa även på ålders höst bör vi väl ha som målsättning när vi blivit pensionärer 🙂

Kommentera

