Min goda vän…

…Elin visade upp en stor portion tålamod idag när vi tog oss an Västerskutan vid Åre. Lite för lite snö, lite för brant på vissa ställen och lite för dåligt pannben. Men upp till några meter innan toppen kom vi och det var betydligt längre än förra gången som jag knatade upp dit. Tids nog blir jag grym även utför, tills dess får jag njuta av vyerna på topp innan jag med skräckslagen förtjusning tar mig ned för fjällen. En sak som är säkert är att det är grymt bra träning att gå på toppturer. Dessutom roligt, utmanande, läskigt men framför allt en stark frihetskänsla. Oftast helt ensam med milsvid utsikt, fantastiskt!

IMG_1501

Fikastället på Västerskutan för två år sedan. Idag var det betydligt mindre med snö.

Stort tack för ditt tålamod, tips och lån av skarjärn idag, Elin. Det var en bra och utmanande dag, jag ser fram emot fler toppturer tillsammans 🙂

Lämna en kommentar