Maj försvann…

…fort som tusan och av någon outgrundlig anledning hann jag inte med min månadsutmaning. Jag har ingen som helst ursäkt men skyller lite på det fina vädret och att longboardtjejen jobbat tokmycket. Nu är det juni, regnet öser ner och jag har haft tid att klura klart på mina förutbestämda månadsutmaningar för 2013. Här är listan 🙂

  • Juni – longboard eftersom det inte blev av i maj.
  • Juli – lära mig att göra en eskimåsväng med kajak. Jag hoppas på en solig, varm dag och jag erkänner att jag är lite rädd!
  • Augusti – solovandring på fjället med minst två övernattningar. Me, myself and I.
  • September – klättra en led på egna säkringar, så kallad tradklättring. En mental utmaning som jag är tveksam till att jag klarar.
  • Oktober – pröva att lära mig dansa Rumba. Tydligen har min systers svåger snällt nog redan pratat med dansläraren om detta. Ja, jag vill gärna dansa med Anton och nej, min klänning kommer inte se ut så där men klackskorna är givna.
  • November – en vegetarisk månad. Eftersom jag älskar kött har jag aldrig haft en tanke på att bara äta vegetariskt och det kommer bli en utmaning. Jag kommer dock att äta fisk, ägg och mejeriprodukter, lite fusk men annars fixar jag det inte.
  • December – uppträda på en scen. Mer än så berättar jag inte nu eftersom det här kan bli den läskigaste utmaningen av alla.

De som känner sig modiga är välkomna att hänga med på allt förutom solovandringen. Den innehåller lite av allt, både fysiska och mentala prövningar som blir inspirerande.

I vintras var första gången som jag gjorde en topptur på skidor. Blåsigt, krävande och grymt roligt. Drommen i Bydalsfjällen blev en lagom första bestigning.

I vintras var första gången som jag gjorde en topptur på skidor. Blåsigt, krävande och grymt roligt. Drommen i Bydalsfjällen blev en lagom första bestigning.

Kommentera

